Všeobecné obchodné podmienky
platné od: 15.10.2025
I. Prevádzkovateľ e-shopu
- Prevádzkovateľom internetového obchodu moanads.sk (ďalej len „E-shop“ alebo „Predávajúci“) je:
MOANA DS, s. r. o.
Sídlo: 335, 920 01 Koplotovce
IČO: 51718481
DIČ: 2120773875
IČ DPH: SK2120773875
Zapísaná v OR SR: Okresný súd Trnava, oddiel: Sro, vložka č.: 42374/T
2. Kontaktné údaje pre spotrebiteľov (e-mail, telefón, adresa pre zasielanie písomností a reklamácií) sú uvedené v časti Kontakt na webovej stránke E-shopu. Písomnosti možno doručovať aj na sídlo Predávajúceho.
3. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti Predávajúceho a fyzických či právnických osôb (ďalej len „Kupujúci“ alebo „Zákazník“) pri nákupe tovaru a/alebo objednávaní služieb prostredníctvom E-shopu.
4. Zmluvné vzťahy sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku a Predávajúci ju archivuje po dobu primeranú účelu a zákonným povinnostiam; nie je prístupná tretím osobám.
II. Definície
Spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
Podnikateľ: osoba konajúca v rámci podnikania (živnostník, spoločnosť).
Tovar: veci ponúkané v E-shope, najmä potraviny a doplnky výživy, prírodná kozmetika, príslušenstvo, tlačoviny a iné položky uvedené v ponuke.
Služba: služba ponúkaná Predávajúcim (ak je v ponuke).
Objednávka: návrh na uzatvorenie zmluvy odoslaný Kupujúcim prostredníctvom E-shopu.
Kúpna zmluva/zmluva o poskytnutí služby: zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim momentom prijatia objednávky Predávajúcim.
III. Informácie pred uzavretím zmluvy
- Hlavné vlastnosti tovaru, cena vrátane daní a poplatkov, náklady na dopravu, spôsob platby, dodania a informácie o práve na odstúpenie sú uvedené pri jednotlivých produktoch a v procese objednávky.
- Predávajúci nie je viazaný žiadnymi kódexmi správania.
- Technické kroky vedúce k uzatvoreniu zmluvy: výber tovaru, vloženie do košíka, vyplnenie údajov, voľba dopravy a platby, kontrola a odoslanie objednávky. Pred odoslaním má Kupujúci možnosť opravovať chyby a meniť údaje.
- Podmienkou vytvorenia objednávky je potvrdenie oboznámenia sa s VOP a zásadami ochrany osobných údajov.
- Uzatvorená zmluva a súvisiace údaje budú uložené v systéme Predávajúceho na účely jej plnenia a plnenia zákonných povinností.
IV. Objednávka a uzatvorenie zmluvy
- Objednávka je odoslaná kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“ alebo ekvivalent.
- Po odoslaní objednávky Kupujúci obdrží automatické potvrdenie prijatia objednávky na e-mail. Toto potvrdenie nie je akceptáciou v zmysle uzavretia zmluvy; zmluva vzniká až výslovným potvrdením Predávajúcim (spravidla e-mail o spracovaní/expedovaní).
- Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku odmietnuť (napr. z dôvodu nedostupnosti, zjavnej chyby v cene, podozrenia z podvodu). V takom prípade bude Kupujúci bezodkladne informovaný a vrátené všetky prijaté platby.
- Objednávka je záväzná. Kupujúci je povinný uvádzať pravdivé a úplné údaje; za škodu spôsobenú uvedením nepravdivých/nesprávnych údajov zodpovedá Kupujúci.
V. Cena, akcie a zľavy
- Ceny sú uvedené v eurách vrátane DPH. Konečná cena pred odoslaním objednávky zahŕňa všetky dane a poplatky, ako aj náklady na dopravu podľa zvoleného spôsobu.
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť ceny; zmena sa netýka už potvrdených objednávok.
- Akcie a zľavy sú časovo obmedzené alebo do vypredania zásob; podmienky akcie sú uvedené pri konkrétnej akcii.
- Zľavové kupóny nie je možné kombinovať, pokiaľ nie je uvedené inak. Pri odstúpení od zmluvy sa hodnota použitého kupónu nevracia v peniazoch; obnoví sa ako kupón, ak to povaha akcie umožňuje.
- Pri informovaní o zľavách Predávajúci uvádza jasne referenčnú „predchádzajúcu cenu“ podľa platnej legislatívy.
VI. Spôsoby platby
- Predávajúci ponúka najmä tieto platobné metódy:
platba kartou online cez platobnú bránu,
bankový prevod na účet Predávajúceho,
dobierka (platba pri prevzatí),
iné metódy uvedené v košíku.
2. Pri platbe prevodom je Kupujúci povinný uhradiť objednávku v lehote uvedenej v pokynoch; po márnom uplynutí lehoty môže byť objednávka zrušená.
3. Faktúra (daňový doklad) je Kupujúcemu vystavená a doručená v elektronickej forme, resp. priložená k zásielke podľa povahy tovaru.
4. Do vysporiadania úplnej ceny je tovar vo vlastníctve Predávajúceho (výhrada vlastníctva).
VII. Dodanie tovaru
- Spôsoby dopravy: najmä kuriérske služby a výdajné miesta (napr. Packeta), Slovenská pošta, GLS; aktuálne možnosti sú vždy uvedené v košíku.
- Dodacia lehota závisí od dostupnosti tovaru a zvoleného spôsobu dopravy. Ak nie je výslovne dohodnuté inak, Predávajúci dodá tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od uzatvorenia zmluvy.
- Náklady na dopravu sa zobrazujú v košíku pred odoslaním objednávky. Pri opakovanom doručovaní z dôvodov na strane Kupujúceho môže Predávajúci účtovať dodatočné náklady.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím od dopravcu. Pri zjavnom poškodení zásielky je Kupujúci povinný poškodenie bezodkladne riešiť s dopravcom a informovať Predávajúceho.
- Kupujúci je povinný zásielku prevziať. Neprevzaté zásielky z dôvodov na strane Kupujúceho môže Predávajúci považovať za porušenie povinnosti a uplatniť si náhradu účelne vynaložených nákladov (poštovné, balné, skladné, administratíva).
VIII. Zákaznícky účet
- Kupujúci si môže vytvoriť účet. Pri registrácii je povinný uviesť pravdivé údaje a priebežne ich aktualizovať.
- Predávajúci môže účet zrušiť, ak Kupujúci porušuje svoje povinnosti alebo účet nevyužíva dlhodobo.
- Kupujúci zodpovedá za ochranu prístupu do účtu a za zneužitie prihlasovacích údajov tretími osobami.
IX. Právo Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
- Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru; pri zmluve o poskytovaní služby odo dňa uzavretia zmluvy.
- Na uplatnenie práva postačuje v lehote 14 dní odoslať Predávajúcemu jednoznačné vyhlásenie o odstúpení (poštou alebo e-mailom). Predávajúci odporúča uviesť: číslo objednávky, dátum nákupu, identifikáciu Kupujúceho, označenie tovaru/služby a spôsob vrátenia peňazí.
- Spotrebiteľ je povinný zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od oznámenia odstúpenia. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša Spotrebiteľ, pokiaľ Predávajúci neuviedol inak.
- Predávajúci vráti Spotrebiteľovi všetky prijaté platby vrátane nákladov na doručenie v rozsahu najlacnejšieho ponúkaného spôsobu doručenia, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od dňa, keď mu bolo doručené odstúpenie. Predávajúci môže vrátenie peňazí pozdržať do doručenia vráteného tovaru alebo preukázania jeho odoslania.
- Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom nad rámec potrebný na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti.
- Výnimky z práva na odstúpenie: právo na odstúpenie sa nevzťahuje najmä na:
tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa alebo určený osobitne pre jedného Spotrebiteľa,
tovar podliehajúci rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
tovar v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého obal bol po dodaní porušený (typicky kozmetika, výživové doplnky, potraviny),
zvukové alebo obrazové nahrávky a počítačové programy v zapečatenom obale, ak Spotrebiteľ obal po dodaní rozpečatil,
poskytovanie digitálneho obsahu na inom ako hmotnom nosiči, ak sa poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie a Spotrebiteľ bol poučený o strate práva odstúpiť.
X. Záruka, zodpovednosť za vady a reklamácie
- Predávajúci zodpovedá za to, že dodaný tovar je pri prevzatí bez vád, zodpovedá popisu, má dohodnuté alebo obvyklé vlastnosti a je vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa.
- Záručná doba pri tovare pre Spotrebiteľa je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak alebo to nevyplýva z povahy tovaru. Pri potravinách a výživových doplnkoch sa uplatňuje doba minimálnej trvanlivosti resp. dátum spotreby; zodpovednosť za vady sa posudzuje s prihliadnutím na tieto dátumy.
- Vada, ktorá sa prejaví v priebehu 12 mesiacov od prevzatia, sa považuje za vadu existujúcu už pri prevzatí, pokiaľ sa nepreukáže opak.
- Uplatnenie reklamácie: Kupujúci uplatňuje reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady – písomne (e-mailom alebo listinne). Odporúča sa uviesť číslo objednávky, popis vady a požadovaný spôsob vybavenia; pre urýchlenie pomôžu fotografie vady.
- Miesto uplatnenia reklamácie je kontaktná adresa Predávajúceho uvedená v časti Kontakt; tovar sa zasiela čistý, primerane zabalený na prepravu.
- Predávajúci vybaví reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne dlhšia lehota. Po márnom uplynutí lehoty má Spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu.
- Pri uznanej reklamácii má Kupujúci právo najmä na bezplatnú opravu, primeranú zľavu, výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy pri podstatnej vade.
- Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené bežným opotrebením, nesprávnym používaním, skladovaním v rozpore s návodom, mechanickým poškodením alebo zásahom tretej osoby.
- Náklady účelne vynaložené na uplatnenie oprávnenej reklamácie znáša Predávajúci; pri neoprávnenej reklamácii môže požadovať náhradu účelne vynaložených nákladov.
XI. Bezpečnosť a používanie produktov
- Potraviny a výživové doplnky nie sú náhradou pestrej stravy. Dodržiavajte odporúčané dávkovanie a skladovanie uvedené na obale. Uchovávajte mimo dosahu detí.
- Pri kozmetike rešpektujte zoznam ingrediencií a odporúčania na test znášanlivosti.
- Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z nesprávneho použitia alebo skladovania výrobkov v rozpore s návodom.
XII. Zodpovednosť a náhrada škody
- Predávajúci nezodpovedá za nefunkčnosť E-shopu z dôvodov na strane tretích strán, vyššej moci alebo údržby.
- Vzťahuje sa zákonná zodpovednosť za škodu. Pri zmluvách s Podnikateľom sa zodpovednosť Predávajúceho obmedzuje na cenu príslušnej objednávky; toto obmedzenie sa nevzťahuje na škodu spôsobenú úmyselne alebo z hrubej nedbanlivosti a na ujmu na zdraví.
XIII. Ochrana osobných údajov (GDPR) a marketing
- Predávajúci spracúva osobné údaje v nevyhnutnom rozsahu najmä na účely vybavenia objednávky, plnenia zmluvy, účtovníctva, vybavenia reklamácií, vyhodnocovania spokojnosti a ochrany svojich práv.
- Právne základy, rozsah, doby uchovávania, práva dotknutých osôb a informácie o príjemcoch údajov sú uvedené v samostatných zásadách ochrany osobných údajov dostupných v E-shope.
- Obchodné oznámenia (newsletter) sú zasielané len na základe súhlasu alebo oprávneného záujmu v súlade so zákonom; odhlásiť sa možno kedykoľvek.
- E-shop môže používať súbory cookies. Podrobnosti sú uvedené v zásadách používania cookies.
XIV. Alternatívne riešenie sporov a dohľad
- Predávajúci uprednostňuje mimosúdne riešenie sporov. Spotrebitelia sa môžu obrátiť na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporov (napr. Slovenská obchodná inšpekcia) alebo využiť európsku platformu pre riešenie sporov online.
- Dohľad nad dodržiavaním práv spotrebiteľov vykonáva najmä Slovenská obchodná inšpekcia.
XV. Elektronická komunikácia a doručovanie
- Kupujúci súhlasí s využívaním elektronických komunikačných prostriedkov.
- Za doručené sa považujú e-maily na adresu uvedenú Kupujúcim v objednávke; listové zásielky na adresu uvedenú Kupujúcim alebo na sídlo Predávajúceho.
XVI. Darčeky a bonusy
1. Darček poskytovaný k nákupu nie je možné reklamovať; v prípade odstúpenia od zmluvy je Kupujúci povinný darček vrátiť spolu s tovarom, inak môže byť jeho hodnota započítaná.
XVII. Recenzie a ich overovanie
1. Ak E-shop zobrazuje recenzie, Predávajúci uvádza, či a ako overuje, že pochádzajú od reálnych zákazníkov (napr. odoslaním výzvy na recenziu po dokončení objednávky). Recenzie môžu byť moderované proti vulgarizmom a spamu; vecná kritika nie je dôvodom na odstránenie.
XVIII. Osobitné ustanovenia pre Podnikateľov
- Ustanovenia o práve na odstúpenie, záruke a reklamáciách sa u Podnikateľov riadia príslušnými predpismi a dohodou strán; zmluvná záruka sa poskytuje len ak je výslovne dohodnutá.
- Zodpovednosť Predávajúceho za škodu vo vzťahu k Podnikateľovi je limitovaná podľa článku XII ods. 2.
XIX. Záverečné ustanovenia
- Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktoré neupravujú tieto VOP, sa riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
- Ak je niektoré ustanovenie týchto VOP neplatné alebo neúčinné, platnosť ostatných ustanovení tým nie je dotknutá; strany ho nahradia ustanovením s hospodársky a právne obdobným zmyslom.
- Predávajúci je oprávnený VOP meniť; nová verzia je účinná dňom zverejnenia, pričom na zmluvy uzavreté pred zmenou sa vzťahuje verzia platná v čase uzavretia.
- Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa uvedeného v hlavičke dokumentu.
